About Me

My photo
kulim / bandar baharu, kedah, Malaysia
s.i.m.p.l.e f.r.i.e.n.d.l.y.. lovely...hihihihihihihihi..

Saturday, December 19, 2009

jom try...

boring2 di petang sabtu...


Pernah tak kita tau sifat sifat kita, atau sifat-sifat kawan-kawan kita, orang yang kita sayang.
Bukan mintak percaya, cuma nak berkongsi jer… 


Kita hidup dengan 5 elemen.. logam, air, api, kayu dan tanah… dari elemen-elemen inilah, kita dapat merungkai sifat-sifat kita. Macam mana kita nak tau elemen kita?? Melalui tarikh lahir kita…


Jom kita cuba…
Macam mana ye nak dapatkan nombor kita ni… senang jer.. ikut cara di bawah.


cth: TARIH LAHIR PADA 04/03/2008
A B C D E F G H
0 4 0 3 2 0 0 8

I J K L
4 3 2 8

M N
7 1

O
8
A+B= I
C+D= J
E+F= K
G+H+ L
I+J= M
K+L= N
M+N= O (NOMBOR AKAR)


cuba laa…… nilai diri anda…


anda dalam kumpulan mana???


1=Anda merupakan Ketua atau pemimpin(kumpulan,keluarga,agama,kerajaan,persatuan,        dll),berani,tegas,mempunyai cita-cita tinggi,berkeyakinan diri,suka bebas. (LOGAM)


2=Mempunyai idea yg bernas,tidak mempercayai kebolehan diri,berfikir dulu sebelum berkata-kata,kuat bercakap,Pandai Berkata-kata,Menyanyi,Berpidato,Pensyarah, pedebat dan boleh dikatakan lebih banyak menggunakan vocal (suara). Contohnya Siti Nurhaliza.Penyayang,lembut hati,tidak suka bersendirian,suka menolong,suka buat kerja org lain,selalu fikir dan peka ttg perasaan org lain, (AIR)


3=aggresif,baran,kurang sabar,kreatif,suka bersosial,mudah mesra,pandai berjenaka,ceria,mudah bergaul,mempunyai kelebihan lisan dan perkataan yg boleh di gunakan dlm bidang penulisan dan lakonan.suka membuat sesuatu tapi jarang menghabiskan dan menyudahkan,suka melihat org lain gembira dan lakukan apa saja untuk melihat org itu gembira. (API)


4=Perancang yg bagus,bijaksana,degil,suka ikut cara yg tersendiri,mampu bersabar,tekun bekerja,suka kerja keras,suka melakukan tugas secara sendirian,sgt peka,mempunyai cita-cita tinggi,mudah tertarik dgn aktiviti luaran,keras hati,fikiran dan kehendaknya sukar di ubah. (KAYU)


5=Serba boleh,menceburkan diri lebih dari satu kerjaya dalam satu masa,amat berhati-hati,suka mencuba perkara baru,sikap ingin tahu,suka ambil risiko,bersemangat,mudah terpengaruh dgn perkara-perkara yg merugikan bakat,sentiasa sibuk mencari sesuatu peluang,mempunyai tenaga dan semangat yang kuat,mempunyai perasaan yg dirinya sentiasa dlm keadaan muda,degil,keras kepala,beremosi,pemarah. (TANAH)


6=mewakili kesenangan dan kekayaan,displin,teratur,tersusun,lebih menumpukan pada kesempurnaan diri sendiri,tidak suka sambil lewa dan kemalasan,cekap,degil,suka mengarah,terlalu mahukan ketepatan,suka buat kebajikan,suka membantu dan mejaga orang,romantik, tapi kebiasaannya org yang bernombor enam juga seorang yang family minded,cuma perjalanan hidup yang di tempuh agak susah dan mencabar. (LOGAM)


7=Nombor bertuah,Suka berfikir,suka kesempurnaan,penganalisa,menerima sesuatu jika ada fakta,belas kasihan,suka membantu,minda yg baik,suka mencari dan menyelesaikan sesuatu perkara yg tersembunyi,suka berahsia,suka mempersoalkan tetapi tidak suka di soal,gemar memberi contoh dan teladan yg baik.sangat berpengetahuan,penyelidik yg baik,banyak pengikut, (AIR)


8=Berkebolehan mengurus sesuatu institusi,sibuk melihat dan mencari-cari sesuatu,sering      tertekan,tabah,waras,adil,berterus terang,penilai yg baik,tegas,Kuat bekerja/belajar,mempunyai perancangan yg hebat. (API)


9=Cintakan sesama manusia,suka menolong org,bersifat gagah,boleh dipercayai,boleh di harap,menanggung beban tanpa sunggutan,tekun,berusaha,boleh menghiburkan org lain,suka berahsia,tamak,suka mengharapkan ganjaran,kurang bersimpati,tiada tolak ansur,tidak sensitif terhadap perasaan org lain,imiginasi yang baik atau kreatif,penghibur. (KAYU)

1 comment:

  1. pandai sgguh cikgu kita ni..
    dh try dah dpt nombor 6 = logam!!!1

    ReplyDelete

mencorak

mencorak
mencorak 'spider web' menggunakan teknik geseran tali.... eerrmmm mohd jasni murid tahun 5 ibnu khaldun... kreatif budaknya...

menggambar

menggambar
menggambar sepohon kayu dengan menggunakan teknik tiupan...

membentuk dan membuat binaan

membentuk dan membuat binaan
tahun 3 membentuk dan membuat binaan 'chicky family' cipp...cipp..cciippp...hihihihihiihih

mengenal kraf tradisional

mengenal kraf tradisional
mengenal kraf tradisional... membuat frame menggunakan teknik ayaman...